Iedereen kent de goed ruikende tweedehands kledingwinkel wel met verschillende afdelingen en de prijzen stikkers op de producten, maar kent iedereen ook de niet ruikende tweedehands kledingwinkel online? Die tweedehands kledingwinkels zijn anno 2019 erg populair. Zijn die online winkels het gevolg voor het sluiten van de "echte" tweedehands kledingwinkel?

Het online verkopen van jouw eigen kleding online is heel erg makkelijk. Maak een foto van jouw kledingstuk. Vul de categorie en wellicht de subcategorie in. Vul het bedrag in wat jij er voor wilt hebben geef het een paar tags en druk op de knop “product toevoegen”, Et voilá je product staat in de app.

Gaan mensen, nu deze nieuwe verkoop bestaat, nog wel naar de goed ruikende tweedehands kledingwinkel? Kunnen zij deze nieuwe online concurrentie aan? En hoe zit het met de online promotie van de tweedehands kleding winkel vergeleken met de apps?
Dit ben ik gaan onderzoeken bij Emmaus Parkwijk in Leidsche Rijn.

Emmaus Parkwijk is vooral gericht op het sociale gebied. Het doel is om de mensen die dakloos zijn of bijvoorbeeld vluchteling zijn weer een goed gevoel te geven in plaats van alleen maar gericht zijn op  het geld verdienen en dus winst maken. Ook steunt Emmaus Parkwijk goede doelen. Omdat zij dus een ander doel hebben met de winkel ervaren ze geen concurrentie. Dat zou anders zijn als ze wel voor de winst zouden draaien. Mensen kennen de winkel en weten wat hun doel is, “de mensen komen dan toch wel” verteld Marc Roos.