Social media is niet meer weg te denken bij de mens. Elk bedrijf heeft tegenwoordig wel een social media account, zo ook Leidsche Rijn Centrum (3704 volgers), waarvan Mieke de Galan de touwtjes in handen heeft. Mieke sprong vroeger van de hak op de tak. Ze heeft namelijk voor verschillende bedrijven gewerkt en heeft ze haar eigen business in online marketing opgezet, die later is gegroeid.

Mieke is 33 jaar en werkt sinds ongeveer twee jaar aan het project Leidsche Rijn Centrum. Ze heeft twee van elkaar onafhankelijke opdrachtgevers, de beheerder en de eigenaar van het winkelcentrum. De een heeft haar de opdracht gegeven om de app te promoten en de ander heeft haar een opdracht voor social media gegeven.

Toen ik vroeg hoe Mieke in het project Leidsche Rijn Centrum is ingerold begon ze te lachen en zei ze dat het “eigenlijk wel een grappig verhaal is”. Ze schreef zich na een pauze te hebben gehad in bij een online uitzendbureau, om zo een parttime baan te kunnen krijgen. Bij het uitzendbureau hadden ze haar Curriculum Vitae gekoppeld aan de verkeerde (haar huidige) vacature. Toen ze op gesprek ging bij die vacature kon ze goed met de mensen overweg. Zo is het balletje gaan rollen.

Mieke zit niet stil, want toen ze een paar maanden als uitzendkracht had gewerkt is er een andere constructie ontstaan. In die constructie heeft ze meer taken op zich genomen via haar eigen business.

Vindt ze dit “grappige verhaal” eigenlijk nog wel grappig, en hoe ziet ze de toekomst van social media voor zich?